Nowa magistrala nie zakorkuje Kołobrzegu. Ministerstwo i PKP PLK dają zielone światło

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
Kołobrzeska ponadpartyjna delegacja przywiozła dobre wieści z Warszawy
Kołobrzeska ponadpartyjna delegacja przywiozła dobre wieści z Warszawy Facebook/Anna Mieczkowska
Udostępnij:
W trwających od kilku lat, kołobrzeskich potyczkach o korzystny dla kurortu przebieg modernizowanej Magistrali Nadbałtyckiej, wreszcie pojawiło się przysłowiowe światełko w tunelu. Jest szansa na realizację koncepcji, którą przygotował Mariusz Miedziński z Akademii Pomorskiej w Słupsku. Oznacza to, że unikniemy komunikacyjnego paraliżu miasta. Co się zmieni? Dużo. Na przykład znikną tory oddzielające Osiedle Ogrody od dzielnicy uzdrowiskowej.

To prawdziwy przełom. Efekt ponad partyjnego zjednoczenia sił kołobrzeskich parlamentarzystów, samorządowców i przedstawicieli branży turystycznej, zrzeszonych w Regionalnym Stowarzyszeniu Turystyczno – Uzdrowiskowym. To na zlecenie tych ostatnich, dr Mariusz Miedziński, pracownik AP w Słupsku , przygotował koncepcję przebudowy, modernizacji i systemu kolejowego miasta Kołobrzeg.

To z tym dokumentem, kołobrzescy samorządowcy, pod wodzą kołobrzeskiego posła PiS Czesława Hoca i wiceministra Pawła Szefernakera, wraz z autorem koncepcji z ludźmi z RST-U, pojawili się we wtorek w ministerstwie infrastruktury. Czekał na nich wiceminister Andrzej Bittel i prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.

Na konferencji, którą zorganizowali w czwartek, kołobrzeska delegacja podzieliła się dobrą informacją: - Tak się pisze historię Kołobrzegu , w aspekcie nowoczesnej , bezpiecznej i innowacyjnej infrastruktury kolejowej – mówił Czesław Hoc. Wagę spotkania podkreślali też prezydent Anna Mieczkowska i starosta Tomasz Tamborski.
Koncepcja Mariusza Miedzińskiego sprowadza się przede wszystkim do likwidacji odcinka linii kolejowej 402, od ul. Fredry do ul. Koszalińskiej na wysokości Podczela. Zastąpi ją bypass (objazd) od przejazdu na ul. Wschodniej do łącznika przy wiosce Niekanin (w okolicy wjazdu na działki na Janiskach). Ten odcinek skróci linię 402 o prawie kilometr. Koncepcja przewiduje budowę czterech wiaduktów na przejazdach w mieście i jednej estakady (przejazd na ul. Grzybowskiej).

To ogromne przedsięwzięcie, ale jak usłyszeliśmy, nawet 90 procent jego kosztów może wziąć na siebie kolej. Kołobrzeżanie przygotują za to studium wykonalności nowej koncepcji. Problemem mogą być kwestie własności nieruchomości, prze które zostanie poprowadzona nowa linia. To spadnie na barki miasta. Co do bezkolizyjnych przejazdów, być może miastu i starostwu pozostanie sfinansowanie dojazdów do wiaduktów i estakady.
Kiedy można się spodziewać realizacji. To kwestia nawet dekady. Choć teoretycznie przebudowa magistrali miała rozpocząć się w 2024 roku i potrwać trzy lata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

J. Parys: Zajęcie statków przez władze Doniecka to rodzaj odwetu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie