Kontrakt na budowę tego promu zawarto w sierpniu 2022 roku. PŻB otrzymała na tę inwestycję 140 mln zł dofinansowania z budżetu państwa. Jednostka jest budowana we włoskiej stoczni Visentini.
Polski armator będzie czarterował jednostkę przez 10 lat, zachowując prawo pierwokupu po 6 latach jej eksploatacji. Umowa została podpisana i ogłoszona latem 2022 roku. Prom uzupełni flotę Polferries w 2024 roku i będzie pływał na trasie Świnoujście-Ystad.
Armator informuje, że wodowanie kadłuba statku jest zaplanowane na tegoroczną wiosnę. Po tym procesie prom będzie doposażony, a w środku będą prowadzone prace wykończeniowe. Linia ładunkowa nowej jednostki jest długa na blisko 3 kilometry, a przestrzenie pasażerskie będą mogły pomieścić prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Polferries operuje teraz flotą 5 statków typu ro-pax, którymi łączy Polskę ze Skandynawią. Dwa z nich pływają na trasie Gdańsk - Nynashamn w bliskiej okolicy Sztokholmu, a pozostałe są obecne na linii Świnoujście - Ystad, skąd łatwo dotrzeć np. do Kopenhagi czy Malmo. Prezes Zarządu PŻB S.A. Andrzej Madejski zapowiada, że po odbiorze nowego promu najstarsze jednostki będą wyłączane z eksploatacji.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?