Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po Wawelu pora na Mazovię - kolejny prom Polferries już po remoncie

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
Mazovia już po remoncie. Pora na Cracovię
Mazovia już po remoncie. Pora na Cracovię PŻB/Polferries
Miesiąc temu pisaliśmy o kompleksowym remoncie promu Wawel, Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pływającego pod marką Polferries. Drugą jednostką PŻB, która trafiła na dok i po remoncie go opuszcza, jest Mazovia.

Jak informuje armator, jego kolejny prom pływający w barwach Polferries przeszedł duży remont w szczecińskiej stoczni Gryfia. Z końcem lutego na dok trafiła Mazovia, zdobiona na dziobie charakterystyczną łowicką wycinanką.

- Zarówno w części podwodnej jak i nawodnej przeprowadzono szeroki zakres prac konserwacyjnych i modernizacyjnych - tłumaczy rzecznik PŻB, Michał Arciszewski i dodaje szczegóły: - Poza częściową wymianą powłoki dna jednostki, kapitalny remont przeszły części mechaniczne sterów strumieniowych na dziobie i statku. Wymieniono zawory hydrauliczne, uszczelnienia czterech płatów śrub po dwa na każdej burcie, dokonano niezbędnych ustawień i kalibracji. Pozostałe uszczelnienia zostały poddane kontroli. Do tego doszły prace konserwacyjne stabilizatorów promu. Stanu wszystkich zbiorników balastowych również został sprawdzony.

Zadbano też wrażenia wizualne: kolory na poszyciu Mazovii, w części nawodnej zostały odświeżone. Kadłub zabezpieczono przed korozją, a wrota wjazdowe poddano konserwacji po wewnętrznej stronie. Prace konserwatorskie zostały też przeprowadzone na pokładach. To i tak nie wszystkie zabiegi, które przeszedł prom.

Sprzęt ratunkowy zbadano i poddano kolejnej certyfikacji. Podobnie stało się z systemem przeciwpożarowym, nawigacyjnym i radiowym . - Mostek wyposażono w nowoczesny klimatyzator sufitowy - wylicza dalej Michał Arciszewski. - System sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację. Sprawdzono jego elektronikę i uzupełniono o zapasowy moduł kontrolujący pracę wszystkich urządzeń peryferyjnych zawiadujących pracą i monitoringiem urządzeń w siłowni. Przekłada się to na zwiększenie niezawodności jednostki.

Co mogą na pierwszy rzut oka docenić pasażerowie? W części pasażerskiej promu zmodernizowano dziobową windę, wymieniając całą jej automatykę na nową. Przeprowadzono prace modernizacyjne w łazienkach pasażerskich, kabinach i korytarzu lewej burty na pokładzie 7. Remont objął też kuchnię, bary i punkty obsługi pasażerów.

Prom Mazovia wrócił już do rozkładu Polferries, Kursując na linii Świnoujście-Ystad. Za to z eksploatacji wyłączono teraz prom Cracovia, który przycumował w stoczni 21 marca. Będzie kolejną jednostką poddaną naprawom, konserwacji, modernizacji i "liftingowi".

POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Jego flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na kolobrzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto