Po Wawelu pora na Mazovię - kolejny prom Polferries już po remoncie

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
Mazovia już po remoncie. Pora na Cracovię
Mazovia już po remoncie. Pora na Cracovię PŻB/Polferries
Miesiąc temu pisaliśmy o kompleksowym remoncie promu Wawel, Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pływającego pod marką Polferries. Drugą jednostką PŻB, która trafiła na dok i po remoncie go opuszcza, jest Mazovia.

Jak informuje armator, jego kolejny prom pływający w barwach Polferries przeszedł duży remont w szczecińskiej stoczni Gryfia. Z końcem lutego na dok trafiła Mazovia, zdobiona na dziobie charakterystyczną łowicką wycinanką.

- Zarówno w części podwodnej jak i nawodnej przeprowadzono szeroki zakres prac konserwacyjnych i modernizacyjnych - tłumaczy rzecznik PŻB, Michał Arciszewski i dodaje szczegóły: - Poza częściową wymianą powłoki dna jednostki, kapitalny remont przeszły części mechaniczne sterów strumieniowych na dziobie i statku. Wymieniono zawory hydrauliczne, uszczelnienia czterech płatów śrub po dwa na każdej burcie, dokonano niezbędnych ustawień i kalibracji. Pozostałe uszczelnienia zostały poddane kontroli. Do tego doszły prace konserwacyjne stabilizatorów promu. Stanu wszystkich zbiorników balastowych również został sprawdzony.

Zadbano też wrażenia wizualne: kolory na poszyciu Mazovii, w części nawodnej zostały odświeżone. Kadłub zabezpieczono przed korozją, a wrota wjazdowe poddano konserwacji po wewnętrznej stronie. Prace konserwatorskie zostały też przeprowadzone na pokładach. To i tak nie wszystkie zabiegi, które przeszedł prom.

Sprzęt ratunkowy zbadano i poddano kolejnej certyfikacji. Podobnie stało się z systemem przeciwpożarowym, nawigacyjnym i radiowym . - Mostek wyposażono w nowoczesny klimatyzator sufitowy - wylicza dalej Michał Arciszewski. - System sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację. Sprawdzono jego elektronikę i uzupełniono o zapasowy moduł kontrolujący pracę wszystkich urządzeń peryferyjnych zawiadujących pracą i monitoringiem urządzeń w siłowni. Przekłada się to na zwiększenie niezawodności jednostki.

Co mogą na pierwszy rzut oka docenić pasażerowie? W części pasażerskiej promu zmodernizowano dziobową windę, wymieniając całą jej automatykę na nową. Przeprowadzono prace modernizacyjne w łazienkach pasażerskich, kabinach i korytarzu lewej burty na pokładzie 7. Remont objął też kuchnię, bary i punkty obsługi pasażerów.

Prom Mazovia wrócił już do rozkładu Polferries, Kursując na linii Świnoujście-Ystad. Za to z eksploatacji wyłączono teraz prom Cracovia, który przycumował w stoczni 21 marca. Będzie kolejną jednostką poddaną naprawom, konserwacji, modernizacji i "liftingowi".

POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Jego flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na kolobrzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto