Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prom dla PŻB powstaje we włoskiej stoczni. Wiosną nastąpi wodowanie kadłuba

Iwona Marciniak
Iwona Marciniak
Tak we włoskiej stoczni prezentuje się prom, który będzie pływał pod marką Polferries należącą do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zm siedzibą w Kołobrzegu
Tak we włoskiej stoczni prezentuje się prom, który będzie pływał pod marką Polferries należącą do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zm siedzibą w Kołobrzegu Polska Żegluga Bałtycka
We włoskiej stoczni Visentini powstaje prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Na wiosnę zaplanowano wodowanie kadłuba, a w drugiej połowie roku jednostka ma już trafić do eksploatacji. Jednostka będzie czarterowana przez PŻB od włoskiego armatora.

Ten prom zasili flotę Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, składającą się dziś z pięciu jednostek. PŻB dostała na niego rządowe dofinansowanie - 140 mln zł. Umowa przewiduje 10 – letni czarter, z możliwością zakupu po 6 latach eksploatacji. - Dane charakterystyczne jednostki, to: 216 m długości, 28 m szerokości i ponad 3 km linii ładunkowej. To linia ładunkowa dłuższa niż największego obecnie naszego promu – tłumaczył latem ubiegłego roku prezes PŻB S.A. Andrzej Madejski. -Jednostka będzie mogła przewieźć blisko 1000 pasażerów, którzy będą mieli do dyspozycji 216 kabin. Prom będzie napędzany paliwem konwencjonalnym. - Będzie miał 2 silniki główne po 12,5 tys. kW każdy, dwie prądnice wałowe, 4 agregaty – tłumaczył prezes spółki. - Co ważne, prom będzie przystosowany do stosowania napędu gazowego, będzie więc spełniał wymogi emisyjne, nakładane przez Unię Europejską i Międzynarodową Organizację Morską.
Prace we włoskiej stoczni postępują zgodnie z harmonogramem. – Trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych - informuje teraz Michał Arciszewski, rzecznik PŻB Rozpoczęły się prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku też dużo się dzieje. Na pokładach pasażerskich i załogowych, odbywa się m.in. montaż systemów wentylacyjnych, łazienek oraz instalacji. - W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem. Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku.
Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych.
 Jednostka powstająca we Włoszech, to niejedyny nowy prom, który będzie pływał dla PŻB po marką Polferries. Gdańska Stocznia Remontowa realizuje kontrakt na budowę trzech jednostek zamówionych przez spółkę Polskie Promy – dostała na ten cel miliard złotych z budżetu państwa. Dwa z tych promów trafią do Polskiej Żeglugi Morskiej ( Uninty Line), a trzeci do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ( Polferries)

Polferries

To polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kolobrzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto