18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Szczecin: Emeryci i Renciści policyjni z wizytą w Toruniu [ZDJĘCIA]

Patryk Młynek
Szczecin: Emeryci i Renciści policyjni z wizytą w Toruniu [ZDJĘCIA] KWP Szczecin
Szczecin: Emeryci i Renciści policyjni z wizytą w Toruniu [ZDJĘCIA]. W dniach 07-08.12.2013 członkowie Koła Miejskiego Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych w Szczecinie wybrali się na wycieczkę do Torunia, Świecia i Grudziądza. Pojechaliśmy w grupie 44 osób, początkowo z obawą, ze wycieczka nie dojdzie do skutku ze względu na śnieżyce i trudne warunki panujące na drogach ale ostatecznie ruszyliśmy planowo o 5 rano, udając się w stronę Torunia.

Szczecin: Emeryci i Renciści policyjni z wizytą w Toruniu [ZDJĘCIA]

Zwiedzanie musieliśmy przesunąć ponad 2 godziny za względu na panujące na drodze warunki. O godzinie 12.00 z Bulwaru Filadelfijskiego odebrała nas Pani Przewodnik Monika Młodziankiewicz i oprowadziła przez ponad 2 godziny po Starym Mieście . Zobaczyliśmy miedzy innymi Łuk Cezara, Kościół Mariacki, Bramę Mostową, zrobiliśmy sobie zdjęcia pod Krzywą Wieżą (odchylona od pionu o1,4 m), obejrzeliśmy spichlerze i bogate zbiory w domu Mikołaja Kopernika. Na rynku staromiejskim zobaczyliśmy Kamienice Pod Gwiazdami, Gospodę Flisacza i wróciliśmy do Kamienicy Kopernika gdzie przez półtorej godziny mogłyśmy słuchać historii o toruńskich piernikach. W czasie słuchania historii dostaliśmy ciasto piernikowe i mogliśmy wyrobić i upiec w specjalnych formach własny piernik, który po wypieczeniu zabraliśmy ze sobą na pamiątkę.

Po wypieczeniu pierników wróciliśmy na rynek, gdzie w czasie półtora godzinnej przerwy mięliśmy czas na odpoczynek, zakup toruńskich pierniczków w sklepach firmowych przy rynku i wypicie kawy w najstarszej toruńskiej kawiarni.

Przed godzina 17.00 ruszyliśmy spod pomnika Mikołaja Kopernika do Planetarium gdzie obejrzeliśmy pokaz „Znaki na niebie”.

Po seansie zakwaterowaliśmy się w hotelu Gotyk, oddalonym od Planetarium o 100 metrów( tyleż samo od Rynku) gdzie po rozpakowaniu zjedliśmy kolacje i odpoczęliśmy chwilę przed dalszym zwiedzaniem.

W Toruniu z okazji otwarcia nowego mostu (największy most łukowy w Polsce o długości 270 m i 50 m wysokości) większość muzeów otwartych było do 23.00. Po kolacji odwiedziliśmy wiec jeszcze Muzeum Okręgowe w Toruniu, gdzie oprócz rzemiosła i rękodzieła mogliśmy podziwiać malarstwo ze zbiorów Czartoryskich oraz obraz Rembrandta „ Pejzaż z Miłosiernym Samarytaninem” .

Z muzeum chętni do pokonania 170 schodów mogli podziwiać okolice rynku w blasku zapalonych latarni z wieży toruńskiego ratusza. Do hotelu wróciliśmy ok. godziny 22.00.

Następnego dnia wyjechaliśmy spod hotelu o godzinie 10.30, mogliśmy więc przespacerować się rano po rynku i podziwiać piękne Stare Miasto. Teren Starego Miasta został umieszczony na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Toruń to prawdziwa perełka pełna niezwykłych atrakcji. Wszystko oryginalne, niepowtarzalne i piękne.

Udaliśmy się w dalszą drogę do Grudziądza gdzie zwiedziliśmy Stare Miasto z Placem Miłośników Astronomii z pomnikiem Mikołaja Kopernika i Rynkiem Głównym z pomnikiem Wojska Polskiego. Przeszliśmy się Bulwarami Wiślanymi z widokiem na XIV- wieczne spichlerze. Korzystając z okazji weszliśmy też do muzeum, w którym zobaczyliśmy m. in zbiory oręża polskiego sprzed II światowej oraz rzemiosło ziemi chełmińskiej.

Z Grudziądza pojechaliśmy do Świecia gdzie przeszliśmy się spacerem przez Rynek Miejski i zobaczyliśmy dwa kościoły : Św. Andrzeja Boboli i były Klasztor Bernardynów. Z oddali zobaczyliśmy też ruiny zamku krzyżackiego znajdujące sie po drugiej stronie rzeki Wdy. Po zwiedzaniu zjedliśmy obiad w Świeciu i udaliśmy się w drogę powrotna do Szczecina.

Wróciliśmy bezpiecznie mimo śnieżycy o godzinie 21.30 będąc pod wrażeniem starej, średniowiecznej zabudowy tych miast. Chcielibyśmy jeszcze tu wrócić, zwłaszcza do Torunia, aby odkryć coś nowego. Piękne podziękowania dla Pani pilot Eli Kaczyńskiej, która była dobrą opiekunką i przewodniczką naszej wycieczki. Z takimi pilotami można zwiedzać nasze polskie piękne zakątki i wybrać się dalej w świat.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)