Czym jest Kołobrzeska Karta Mieszkańca
Kołobrzeska Karta Mieszkańca to koronny projekt Anny Mieczkowskiej. Szła z nim do wyborów, obiecując mieszkańcom Kołobrzegu, że po długich latach inwestycji w infrastrukturę miasta przyszła wreszcie pora na nich - teraz to kołobrzeżanie mają wreszcie poczuć się osobiście zaopiekowani przez miasto.
Przypomnijmy, do korzyści, które będą wynikały z posiadania karty, a wyliczonych wyżej, dodajmy kolejne - już pewne, bo uchwalone przez radnych: abonament na strefy płatnego parkowania za 60 złotych miesięcznie (obowiązujący we wszystkich strefach) i 40 minut korzystania z roweru miejskiego za darmo (dotąd kołobrzeżanie, podobnie jak wszyscy inni użytkownicy roweru, za darmo jeździli przez pierwszych 20 minut.
Na stronie internetowej miasta (www.kolobrzeg.pl) prezydent Anna Mieczkowska zaprasza do współpracy firmy i instytucje, niezależnie od ich wielkości i sektora jaki reprezentują: - Współpracę opieramy na zasadach dobrowolności i partnerstwa. Wystarczy, że zapewnisz lokalnej społeczności zniżki lub preferencyjny dostęp do swoich towarów lub usług.
W zamian firma uzyska promocję na miejskich stronach, będzie mogła posługiwać się znakiem: „Tu honorujemy Kołobrzeską Kartę Mieszkańca”, ciesząc się opinią biznesu wspierającego społeczność lokalną. Przypomnijmy, zniżki dla legitymujących się Kołobrzeską Kartą Mieszkańca zadeklarowali już m. in. Coffeedesk, Fun Park Pomerania i Muzeum Oręża Polskiego.
Karta imienna ze zdjęciem
Karta Mieszkańca będzie imienna. Przygotowano ją w formie plastikowego nośnika, podobnego do karty bankomatowej. Kołobrzeska Karta Mieszkańca będzie wydawana na mocy zarządzenia prezydent miasta, w oparciu o procedury, które przybliżamy niżej. Z wnioskiem o wydanie Karty może wystąpić osoba pełnoletnia. Ale w imieniu osoby niepełnoletniej powyżej 6 roku życia, może to zrobić rodzić. Dzieciom do 6 lat nie wydaje się karty, ale zniżki, ulgi i preferencje przysługują im na podstawie Karty wydanej rodzicowi. Wniosek składa się według wzoru (dostępnego na www.kolobrzeg.pl) w formie papierowej lub elektronicznej.
Jak złożyć wniosek
Składający wniosek w formie papierowej (w urzędzie), będzie poproszony o pokazanie dowodu tożsamości. Bardzo ważne jest właściwe wypełnienie wniosku, bo niekompletny dokument albo np. nieczytelny, nie będzie rozpatrywany. Warunkiem wydania karty jest aktualna fotografia (składając wniosek przez internet trzeba ją dołączyć w pliku graficznym). Wniosek będzie rozpatrywany niezwłocznie, nie później niż do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku. Informację o tym, jak załatwiono sprawę, wnioskodawca otrzyma pocztą elektroniczną, na adres stacjonarny albo telefonicznie (w zależności czego zażyczy sobie we wniosku).
O Kartę mogą się ubiegać osoby zameldowane w mieście na pobyt stały albo takie, które rozliczają się z podatku w Kołobrzegu. W tym drugim przypadku przy składaniu wniosku potrzebne będzie okazanie pierwszej strony deklaracji podatkowej PIT za poprzedni rok. Osoby niezameldowane na stałe, które będą składać wniosek drogą elektroniczną, swój PIT powinny okazać przy odbiorze dokumentu.
Co ważne, uprawnienia do korzystania z Karty będą ważne przez okres dwóch lat, od momentu pozytywnej weryfikacji kompletnego wniosku. Osoby zameldowane na stałe będą miały Kartę przedłużaną bez wniosku.
Jeśli już otrzymamy Kartę w formie plastikowej, będziemy mogli ubiegać się o jej formę mobilną. Pod warunkiem jednak, że ukończyliśmy 16 lat. Do wydania Karty w formie mobilnej będzie konieczne założenie konta na stronie kkm.kolobrzeg.pl
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?